(Anty)zasady treningu walki realnej

(Anty)zasady treningu walki realnej

Brak komentarzy do (Anty)zasady treningu walki realnej
Obserwuj nas
Facebooktwittergoogle_plusrssyoutube

W świecie walki funkcjonuje powiedzenie „ w taki sposób w jaki trenujesz, w taki zareagujesz w rzeczywistości”. Trudno się z tym nie zgodzić. Jednak aby upewnić się, że trenujesz system walki, a nie pantomimę sprawdź czy nie popełniasz następujących błędów.

1.Trening pudłowania.

Uderzenia i kopnięcia ”kończą się” na kilka cm przed celem. Trenując w taki sposób nigdy nie zbudujesz odpowiedniego wyczucia dystansu, a więc i w starciu, czy to sparringowym, czy ulicznym nie będziesz potrafił trafić.

2.Nigdy nie obrywasz.

Jako, że nie wyprowadzasz ciosów w cel, to i nikt nie obrywa. W takim przypadku jesteś totalnie fizycznie i psychicznie nieprzygotowany na przyjęcie ataku i odpowiedzenie na niego.

3.Rozpoczynanie każdego ćwiczenia, walki sygnałem, pozdrowieniem, ukłonem, przybiciem piątki itp.

Może to wpłynąć na obniżenie skuteczności twojej obrony, gdy zostaniesz zaatakowany z zaskoczenia( a taki właśnie charakter ma większość ulicznych potyczek)

4.Przesadna grzeczność.

Przypadkowy kontakt podczas ćwiczeń każdorazowo kończący się przeprosinami. Dajcie spokój Panie i Panowie- to przecież nie szachy :)

5. Rozpoczynanie akcji od niepowodzenia

Gdy obrona nie uda się, ćwiczący zaczynają kombinację od nowa, podczas gdy w rzeczywistości trzeba żyć dalej i kontynuować walkę.

6.Zatrzymywanie akcji po zdobyciu trafienia/punktu

Może doprowadzać do fałszywego przekonania, że pojedynczy atak może zatrzymać agresora.

7.Sygnalizowanie wyprowadzeń ataków

Niedopracowana technika (uderzeń i kopnięć w szczególności) powoduje, że wyraźnie pokazujesz przeciwnikowi co za chwilę zrobisz.

10. Ignorowanie celów

Ma miejsce np. kiedy usilnie walczysz o jakieś trzymanie, pozycję podczas gdy masz możliwość atakowania i nie wykorzystujesz go, aby ułatwić sobie życie.

11. Przesadne skupianie się na jednej technice

Niezależnie od tego ile razy została już wybroniona

12. Nie uwzględnianie innych przeciwników

Ciągły trening „jeden na jeden” nie przygotuje Cię na niespodziankę jaką może Ci sprawić kolega Twojego przeciwnika :)

13.Praktykowanie ataków wyłącznie w powietrze

Aby praktykować uderzenia i kopnięcia w prawidłowy sposób musisz jak najczęściej kontaktować się z celem( tarcza, worek, ciało partnera). W przeciwnym razie nie zbudujesz wyczucia dystansu, luzu oraz napięcia mięśniowego potrzebnego do dobrego ataku.

14.Trening z jednakową intensywnością

W zależności od etapu, rodzaju i przebiegu walki może ona mieć różną intensywność. Jednak sednem walki jest pełen kontakt z pełną siłą i szybkością, aby to praktykować w relatywnie  bezpieczny sposób ćwiczący muszą mieć odpowiednie umiejętności. Ćwiczenie technik w aerobowym tempie jest dobrym sposobem na odchudzanie, ale nie na przygotowanie do realnej walki.

15.Brak treningu siłowego

Trening walki niesie ze sobą wiele wymagań odnośnie sfery fizycznej. Aby podnosić swoje umiejętności i trenować w bezpieczny sposób Twoje ciało musi być stabilne, zdolne do generowania dużej siły i szybkości, mięśnie wytrzymałe, układ sercowo-naczyniowy wydolny, mobilne oraz gibkie. Dysponując samą techniką i taktyką to jakbyś miał samochód bez silnika, daleko nie zajedziesz:)

16. Pozostawanie w strefie komfortu

Techniki ciągle ćwiczysz w takim tempie, żeby Ci wszystko pięknie wychodziło? Ciekawe czy agresor też będzie dla Ciebie taki milutki.

Artykuł powstał na podstawie  Fighter’s Fact Book 2: Street Fighting Essentials by Loren W. Christensen and Lt. Col. Dave Grossman

Udostępnij treść
Facebooktwittergoogle_plus

Leave a comment

 

Back to Top