w ramach zadania publicznego Przemocni w Kobyłce 3 zapraszamy dzieci w wieku 8 – 13 lat zamieszkujących na terenie miasta Kobyłka do udziału w nieodpłatnych zajęciach z zakresu rozwoju umiejętności samoobrony, podniesieniu poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, kształtowaniu postaw proekologicznych oraz przeciwdziałaniu przemocy wśród dzieci.
KIEDY: W KAŻDĄ SOBOTĘ OD 14.09.2024 DO 21.12.2024
GDZIE: MOK KOBYŁKA AL. JANA PAWŁA II 22 KOBYŁKA
DLA KOGO: DZIECI W WIEKU 8-13 LAT (mieszkańcy Kobyłki)
CEL ZAJĘĆ:
rozwój umiejętności samoobrony, podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, kształtowanie postaw proekologicznych oraz przeciwdziałanie przemocy wśród dzieci.
Samoobrona i Bezpieczeństwo Osobiste Cel: Nauka podstawowych technik samoobrony, rozwijanie pewności siebie i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia. Treści: Podstawowe techniki samoobrony (np. jak uwolnić się z chwytu, jak używać głosu do przywołania pomocy). Ćwiczenia wzmacniające pewność siebie i asertywność. Symulacje sytuacji zagrożenia i bezpiecznego zachowania się w nich. Metody: Ćwiczenia praktyczne, gry i zabawy ruchowe, scenki sytuacyjne.
Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym Cel: Zwiększenie świadomości dzieci na temat zasad ruchu drogowego i bezpiecznych zachowań na drodze. Treści: Zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. Rozpoznawanie znaków drogowych. Bezpieczne zachowanie się na rowerze i hulajnodze. Jak unikać niebezpiecznych sytuacji w drodze do szkoły i domu. Metody: Spacer po okolicy z instruktorem, gry edukacyjne, quizy, filmy edukacyjne.
Kształtowanie Właściwych Postaw Ekologicznych Cel: Budowanie świadomości ekologicznej i odpowiedzialności za środowisko naturalne. Treści: Podstawy recyklingu i segregacji śmieci. Ograniczanie zużycia plastiku i dbanie o zasoby wodne.
Przeciwdziałanie Przemocy Cel: Uświadamianie dzieci o szkodliwości przemocy, nauka rozpoznawania jej form oraz sposobów radzenia sobie z nią. Treści: Rozpoznawanie różnych form przemocy (fizyczna, werbalna, emocjonalna). Jak szukać pomocy i komu o niej mówić. Wzmacnianie empatii i umiejętności rozwiązywania konfliktów. Ćwiczenia z asertywności i komunikacji bez przemocy. Metody: Scenki dramowe, dyskusje grupowe, spotkania z psychologiem, gry symulacyjne.
ZAPISY: POPRZEZ FORMULARZ
ZAPISY WSTRZYMANE Z UWAGI NA WYKORZYSTANIE MIEJSC.
Regulamin udziału w treninagch dzieci