Jak ćwiczyć samoobronę/walkę realną ?

Jak ćwiczyć samoobronę/walkę realną ?

Jak ćwiczyć samoobronę/walkę realną ?

Brak komentarzy do Jak ćwiczyć samoobronę/walkę realną ?
Obserwuj nas
Facebooktwittergoogle_plusrssyoutube

Jakie techniki ćwiczyć?

Mnóstwo nawyków ćwiczonych w ramach treningów walki przenoszonych jest do codziennego życia. Jeśli większość czasu jaki spędzasz na treningach poświęconych jest ćwiczeniu technik i taktyk, które świetnie mogą sprawdzić się w rywalizacji sportowej jak np. wysokich kopnięć, grze ruchów mających rozpracować sparingpartnera to w krytycznej sytuacji tzw. walki ulicznej możesz chcieć przenosić je na ten grunt. Jak już zostało powiedziane nawyki te świetnie mogą się sprawdzić w kontrolowanej sytuacji sparingu lub zawodów sportowych, ale mogą również źle oddziaływać na Twoją skuteczność w bezpośrednim, groźnym starciu w nietypowym środowisku jak np. bar, winda, klatka schodowa nawet z niewyszkolonych przeciwnikiem. Osoba nieobciążona takim bagażem doświadczeń może być w stanie podejmować ryzykowne decyzje znacznie wcześniej i szybciej.

Trening umysłu (trening mentalny).

Aby Twój trening samoobrony był skuteczny przede wszystkim powinieneś ćwiczyć swój umysł (nastawienie, postawę, reakcję itp.). W tej materii możliwe, że jest on ważniejszy niż przygotowanie ciała do walki. Twoje nastawienie psychiczne jest najcenniejszym narzędziem jakie posiadasz, ponieważ niezależnie od tego jak skuteczny trening prowadzisz, jeśli nie potrafisz użyć ćwiczonych narzędzi w sytuacji zaskoczenia i zagrożenia to są one bezużyteczne.

Tak się składa, że znieruchomienie oraz agresja, o ile nie jest odpowiednio ukierunkowana, są najczęstszymi błędami, które w walce mogą Cię wiele kosztować.

Dlatego najlepszym sposobem ćwiczenia się w realnej walce jest wykonywanie treningów jak najbardziej zbliżonych do tego, co może się wydarzyć w czasie „ulicznej potyczki”. Uwzględniaj stosowanie nietypowych dystansów, atakowanie w nie schematyczny sposób, bierz pod uwagę większą liczbę agresorów oraz posiadanie przez nich narzędzi, których mogą chcieć użyć itp.

Aplikowanie nieprzewidzianych okoliczności i trening uczący radzenia sobie z nimi prowadzi do zwiększonej skuteczności w czasie walki oraz do zminimalizowania znieruchomienia. Pierwszym krokiem do osiągnięcia takiego stanu mentalnego jest kształtowanie w sobie postawy zwycięzcy. Twój trening za każdym razem powinieneś kończyć przekonaniem że podołałeś wszystkim trudnościom jakie przed Tobą postawiono oraz że jesteś gotowy na kolejne, którym również sprostasz.

Atmosfera treningu.

Twoje ciało jest zdolne do generowania większej siły i szybkości oraz do sprostania większej liczby zadań niż Ci się to zapewne wydaje. Każdy Twój trening powinien odkrywać przed Tobą rzeczy, o które się wcześniej nie podejrzewałeś. W sytuacji zagrożenia organizm produkuje dużą ilość hormonów, które silnie oddziałują na wszystkie układy, z jednej strony czyniąc z Ciebie „nadczłowieka”, ale z drugiej wprawiając w stan który może być Ci wcześniej nie znany- drżenie kończyn, wzmożone napięcie mięśni, przyspieszone bicie serca, zawężone pole widzenia, przejaskrawianie obrazu sytuacji itp. Trening powinien uwzględniać i jak najdokładniej te reakcje odzwierciedlać, doprowadzając do sytuacji w której to specyficzne odczuwanie stanie się normalne. Innymi słowy, jeśli Twój trening odbywa się w ciągłym rozluźnieniu i brak jest elementów wywołujących fizjologiczny stres to w sytuacji zagrożenia nawet gdybyś znał świetnie dużo dobrych technik będziesz zaskoczony, nieprzygotowany i nie będziesz w stanie ich wykorzystać.

Udostępnij treść
Facebooktwittergoogle_plus

Leave a comment

Back to Top